הטיפול הנטורופתי ביתר לחץ דם
Hypertension_Edit_Web

יתר לחץ דם נגרם מסיבות רבות, בין השאר מניהול לקוי של אורח החיים. לכן, גם הטיפול בלחץ הדם צריך להתייחס למספר גורמים.

הטיפול הנטורופתי ביתר לחץ דם מתמקד במספר גורמים עיקריים:

  • תזונה בריאה, אשר בתחילתה מושתתת על "דיאטת האורז", המשפרת תפקוד כליות וכלי דם
  • הכנסת פעילות גופנית קבועה לחיים
  • הרגעה וניהול סטרס

המתווה הטיפולי בו אני משתמשת מבוסס על המחקר שערכתי בבית החולים אסף ברופא; מחקר ה- ה CALM
COMPREHENSIVE APPROACH TO LOWER MEASURED BLOOD PRESSURE

המחקר הוא מחקר רנדומלי השוואתי שערכנו – אנוכי וצוות רופאים ונטורופתים – בבי"ח אסף הרופא. המחקר כלל 113 אנשים הסובלים מיתר לחץ דם, שחולקו רנדומלית לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה את דיאטת ה- DASH – דיאטה מוכחת מחקרית ונפוצה בקרב הגישה התזונתית הקונבנציונלית – ופעילות גופנית. הקבוצה השניה קיבלה את תוכנית ה- CALM, הכוללת פעילות גופנית, יוגה, דיאטת אורז שהופכת בהדרגה לדיאטה צמחונית בעיקרה, וניהול סטרס. 70% מהנוטלים תרופות להורדת לחץ דם בקרב קבוצת ה- CALM, הורידו מינונים או הפסיקו נטילת התרופות לחלוטין (לעומת 32.7% בקבוצת ה- DASH), (P<0.0001), עקב ירידה בלחץ הדם אל מתחת ל- 110 מ"מ כספית של ל"ד סיסטולי. גם לאחר חצי שנה מסיום הסדנא, מצב התרופות לא השתנה בקרב רוב חברי שתי הקבוצות.

בסופו של דבר לחץ הדם התאזן וממוצע ל"ד אמבולטורי ב- 24 שעות ירד בקבוצת ה- CALM ב- 4.3 מ"מ כספית בל"ד סיסטולי ו- 3.1 מ"מ כספית בל"ד דיאסטולי, לעומת 4.0 מ"מ כספית בל"ד סיסטולי ו- 1.9 מ"מ כספית בל"ד דיאסטולי. עדיין, חשוב לציין כי בקבוצת ה- CALM לחץ דם זה הוא לאחר הורדת מינוני תרופות ותרופות.

השפעות חיוביות נוספות של תוכנית ה- CALM :

  • ירידה במשקל (BMI)
  • ירידה בכולסטרול
  • שיפור איכות חיים

מסקנת המחקר היתה שניתן להשיג ירידה משמעותית בלחץ הדם, בשימוש בתרופות ובסיכון למחלות לב וכלי דם באמצעות תוכנית כוללנית המושתתת על עקרונות הרפואה הטבעית.

התוכנית הטיפולית שאני מציעה להורדת לחץ הדם בגישה הטבעית, מבוססת על עקרונות תוכנית ה- CALM וכוללת:

"דיאטת האורז"

המספקת אחוז נמוך יחסית של חלבון ושומן, ותכולה גבוהה של אשלגן ומינרלים אחרים החשובים לאיזון לחץ הדם. ישנן מספר ואריאציות של הדיאטה ויש להתאימן באופן אישי לכל אחד. בהדרגה מוסיפים חלבון ושומן איכותיים לתפריט עד לאיזון, אך עדיין השאיפה היא לשמור על תזונה צמחונית בעיקרה.

ליווי והנחייה צמודים שלי

את התוכנית אנחנו מתחילים בפגישה, הכוללת היכרות עם מצב בריאותי ובדיקות דם ומתן תפריט "דיאטת האורז" בואריאציה מותאמת אישית. לאחר מכן יש צורך בפגישות מעקב בתדירות הנקבעת בהתאם להתקדמות התהליך.
כמו כן, אני דואגת ליצירת תקשורת עם הרופא המטפל, שבסמכותו יהיה להמליץ על הורדת מינוני תרופות בעת הצורך (כל עוד תקשורת זו מקובלת גם עליו).

המלצות לאורח חיים בריא

המלצות לפעילות גופנית מתאימה, שיעורי יוגה ותרגילי נשימה, אשר תורמים להורדת לחץ הדם. בתרגול קבוע ניתן לשמר את ההישגים לאורך זמן.

לסיכום, התוכנית להורדת לחץ הדם חייבת להיות תוכנית כוללנית, המתייחסת לכל ההיבטים הקשורים ליתר לחץ דם. התוכנית אותה אני בונה לכל מטופל, מושתתת על ממצאים מעודדים של מחקר ה- CALM,  אשר עומד להתפרסם בקרוב באחד המגזינים הרפואיים המוכרים בעולם. לפרטים נוספים ולקביעת תור, צרו קשר כאן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>