הכנת בצל בשיטת הטיגון במים
טיגון של שמן (כל שמן!!) גורם לחימצונו. שמן מחומצן שנכנס לגופינו גורם ל"רדיקלים חופשיים", שיכולים לגרום נזק לתאים ולכן גם להאצת תהליכי הזדקנות, מחלות לב וכלי דם, סרטן, פגיעה בראייה, פגיעה בזכרון, בתפקוד המוח ועוד.
אמנם טיגון בשמן זית או שמן קנולה הוא עדיף, כי סוגי שמנים אלה פחות רגישים לחימצון, אבל עדיין אין זה מומלץ.

ישנה שיטה מצוינת ל"טיגון במים"; שיטה שאינה דורשת שימוש בשמן. ערכנו בדיקה קטנה ומצאנו שרוב האנשים לא מבדילים בין טעמו של בצל מטוגן בשמן לבצל מטוגן במים!

אגב, אפשר להוסיף שמן לאחר הטיגון או הבישול, לפני ההגשה לשולחן.

אופן ההכנה:

מחממים מחבת כבדה ללא שמן.

שמים את הבצל ובוחשים מדי פעם, עד שהנוזלים של הבצל מכתימים את תחתית המחבת.

מטפטפים פנימה טיפות אחדות של מים (לא להגזים עם המים כדי שהבצל לא יאודה אלא יושחם)

בוחשים, כדי שהמים ישחימו את הבצל באמצעות הכתמים החומים שבתחתית המחבת.

לאחר מספר דקות שוב מטפטפים מעט מים למחבת. חוזרים על פעולה זו עד שמקבלים את הגוון השחום הרצוי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>