סובלים מגזים ונפיחות בבטן בפסח?

חג הפסח ממש כבר כאן, ונראה שהוא הולך להיות חג הפסח הכי מוזר שהיה לנו אי פעם, לכולנו.
ימי הקורונה הופכים להיות דבר שבשגרה, אבל חג פסח בימי קורונה – זה חדש לכולנו;
ליל סדר קטן ואינטימי ללא סבים וסבתות, ימים אביביים שטופי שמש ללא טיולים בטבע וללא נסיעות לחו״ל וסגר מלא למשך 3 ימים תמימים.

עכשיו יותר מתמיד – חג הפסח עלול להיות בעייתי במיוחד לאנשי המעי הרגיש ממספר סיבות:

1. חוסר תנועה – אנחנו רוב היום נמצאים בבית ואסור לנו לצאת, ועכשיו עם הסגר המלא אז בכלל…

2. מתח, לחץ וחרדות ממצב הקורונה

3. שגרת האכילה שלנו נשכחה מזמן והכל מרגיש כמו בלאגן גדול או כמו ארוחה אחת שמתפרסת לאורך כל היום.

נוסיף על זה מצות, מוצרים מעובדים שונים הכשרים לפסח והגבלות נוספות על ההגבלות הקיימות – והבטן כבר מתחילה לרעוש ולגעוש.

אז הנה 10 טיפים שיעזרו לכם לעבור את הפסח בשלום, עם בטן רגועה ושקטה:

1. קחו דף ועט וכתבו לעצמיכם אילו מזונות עוברים טוב בבטן שלכם וודאו שיש לכם מהם מספיק לשבוע וחצי הקרובים. אם לא – דאגו לרכוש כבר עכשיו!

2. אם אתם לא חייבים לאכול מצות – ותרו עליהן. פריכיות אורז/כוסמת/תירס/שיבולת שועל – יכולות להוות יופי של תחליף. אם אתם מחליטים ללכת על מצות – קנו מכוסמין או שיבולת שועל או ללא גלוטן והמעיטו כמה שניתן; גם ככה הן מאוד יקרות, אז תשקלו כל ביס ;-)

3. נסו להקפיד על שגרת אכילה מסודרת שעובדת לכם; יש כאלה שמתאים להם לאכול מספר ארוחות קטנות ביום, עם הפוגות כמובן, ויש כאלה שמתאים להם במרווחים גדולים יותר. מה שחשוב הוא – לשמור על הסדר.

4. ודאו שיש לכם חליטה מרגיעת בטן, כגון קמומיל או שומר, ושתו אותה על בסיס קבוע. אל תחכו שהגזים והנפיחות יהפכו לכאבי בטן.

5. במהלך יום רביעי (ערב החג) – אכלו כרגיל, מבלי לחשבן את הארוחה החגיגית. ככל שתגיעו שבעים ורגועים יותר לארוחה – כך לא תתנפלו על האוכל בארוחת החג ולא תרגישו את הפיתויים ממאכלים שידועים כמזיקים לכם. אתם גם יכולים לדאוג מראש לכך שיהיו מאכלים שאתם יכולים לאכול – בקשו מהמבשל/ת של הארוחה או הכינו בעצמיכם; אתם גם ככה בבית ויש לכם מלא זמן. כמו כן, המנעו מאכילה של מגוון מאכלים. התמקדו בשלושה-ארבעה מקסימום (כולל הקינוח :-) )

6. במידה ויש לכם תוספי תזונה שעוזרים לכם – כמו פרוביוטיקה, אנזימי עיכול, צמחי מרפא – הקפידו לקחת אותם בתקופה הזו.

7. תרגלו נשימות. גם תרגיל פשוט כמו תשומת לב לנשימה יכול לעשות את העבודה. היעזרו בתרגילים המצויים ביו-טיוב או בתרגילים אחרים שאתם מכירים. הקדישו לתרגילי הנשימה לפחות 5 דקות ביום ובצעו אותם לפחות פעם ביום.

8. ודאו שיש לכם פינה שקטה בבית לתרגילי הנשימה ובכלל. אם אין לכם אחת כזו – ארגנו לכם. פינה קטנה, רצוי אפילו מחוץ לבית (במרפסת או בגינה), עם מזרון או כרית נוחה לשבת עליה.

9. במידה ויצאו הנחיות רשמיות שיאפשר הליכה קצרה בחוץ – נצלו כל אפשרות. אם לא – ארגנו לעצמיכם פינת כושר קטנה בבית – ליוגה / פילאטיס / הליכון / אופני כושר.

10. היו אחראים על הבריאות שלכם ועל ההרגשה שלכם. אפשר להרגיש יותר טוב עם מעי רגיש, גם בפסח. זה דורש היערכות מראש, רצון גדול והקשבה עצמית.

בברכת חג שמח,

קרן וולקומיר, נטורופתית
מתמחה בטיפול טבעי במערכת העיכול

רוצים להבין למה אתם סובלים מגזים ונפיחות? רוצים לקבל פתרון מדויק לכם?
מוזמנים לקבוע איתי שיחת היכרות טלפונית

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>