החלטות בריאות לשנה החדשה
New_Year's_Resolution_Edit_Web

שנה חדשה בפתח וזה הזמן לחשבון נפש אישי ולקבלת החלטות לשנה הקרובה, לא רק בתחום העסקי, אלא גם בתחום האישי-בריאותי. אפשר להחליט שהשנה אנחנו רוצים להיות בריאים יותר ולאמץ כמה הרגלי תזונה ואורח חיים שיכולים לסייע לנו בהשגת המטרה. ישנן כמה דרכים פשוטות לעלות על המסלול לבריאות אופטימלית בשנה הקרובה.

להתחיל לנשנש

בניגוד למה שלימדו אתכם או שנהגתם לחשוב – לנשנש כל היום זה דווקא רעיון טוב! זה עוזר לאזן רמות סוכר בדם ולשמור על רמות אנרגיה מאוזנות לאורך כל היום – שני דברים שתורמים לשיפור מצב הרוח, יעילות בעבודה, עליה ברמת הריכוז ושליטה בתיאבון. כמובן שלא מדובר על נשנושי חטיפים וממתקים; אלה מכילים יותר מדיי קלוריות, שומנים לא טובים, פחמימות עם מדד גליקמי גבוה, מלח ותוספי מזון מלאכותיים. מדובר בנשנושים בריאים כמו פירות, ירקות, אגוזים ועוד

להכנס לכושר

כדי להתחייב באמת להכנס לכושר בשנה הקרובה, יש לנקוט פעולות משמעותיות כמו הרשמה לחדר כושר או לקחת מאמן כושר אישי, שיוביל אתכם לנקודת ההתחלה הנכונה עבורכם. מחקר מקנדה מצא שאנשים שלא עשו פעילות גופנית זמן רב (או בכלל לא), הצליחו יותר כשהם קיבלו עזרה מקצועית. אם אתם מתכוונים לעשות אימוני כוח, תצטרכו מאמן שילמד אתכם איך לעשות את התרגילים בצורה נכונה מבלי להפצע. אם אתם יכולים להרשות לעצמיכם, המשיכו את האימונים הפרטיים אחת לשבוע לפחות, כדי לקבל מוטיבציה להתמיד וכדי לוודא שהאימונים מתאימים לגיל ולכושר הגופני שלכם. כשתגיעו למטרה הראשונית, קבעו עוד פגישה אחת לפחות עם המאמן שלכם כדי להציב יעדים חדשים.

להתחיל לנשום

טכניקות נשימה פשוטות מאפשרות להוריד באופן טבעי את לחץ הדם, את הקצב המהיר של הלב או להרגיע מערכת עיכול עצבנית. לנשימה נכונה ואיכותית יש השפעה ישירה על מצבים רגשיים ומצב רוח. כשעצבניים – נושמים מהר ושטח. לכן, חשוב לתרגל נשימה איטית ועמוקה, שלא מאפשרת בכלל להיות עצבניים. בין אם יש בעיות בריאותיות או אם סתם רוצים להירגע ולהפחית סטרס, אפשר להפוך את השנה הזו ל"שנת הנשימה" ולהתחיל ללמוד ולתרגל תרגילי נשימה, יוגה, מדיטציה, טאי-צ'י וכד'.

לשתות תה ירוק

שתיית תה ירוק יכולה לשפר את רמת הכולסטרול בדם ולהגן מפני סרטן וזיהומים וחיידקיים. ההבדל בין תה ירוק לתה שחור (התה הרגיל שכולנו מכירים) הוא בהכנה שלהם; המקור של שניהם הוא באותו הצמח, Camellia sinesis, אבל כדי להכין תה שחור, מעבירים את עלי התה תהליך אוקסידטיבי (חמצוני) שמכהה אותם. תהליך זה מוריד חלק מהתרכובות היעילות של התה, כולל פוליפנולים המכונים קטצ'ינים. תה ירוק לא עובר את התהליך הזה ולכן מכיל יותר קטצ'ינים. חשוב לקנות תה ירוק איכותי ולהתרגל לטעם ולריח הייחודיים שלו. הפסקת תה במקום הפסקת קפה תוביל לאפקט מרגיע יותר.

לסיכום, ניתן להחליט שהשנה תהיה שנה בריאה יותר ולבחור באחת, או יותר, מהדרכים שהצעתי: התנהלות תזונתית נכונה יותר לאורך היום, פעילות גופנית קבועה ולאורך זמן, טכניקות נשימה והפחתת סטרס ואימוץ הרגלים חדשים. גם טיפול נטורופתי מסודר, בליווי מקצועי, נותן מענה לכל ההיבטים הללו ובו ניתן לבנות תוכנית שלמה ומפורטת לשינוי אורח החיים. במצבים בריאותיים יש לתת תשומת לב מיוחדת אף יותר ולשלב כלי טיפול נוספים כמו צמחי מרפא ותוספי תזונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>