רשימת קניות בריאה לפסח -לגזור ולשמור
Shopping_Edit_for_Web

בכל שנה פונים אלי אנשים ושואלים: איך אפשר לאכול בריא בפסח, במיוחד אם אנחנו לא אוכלים קטניות? במחשבה ראשונה, פסח מוציא אותנו מהמסגרת הבריאותית, כי המאכלים העיקריים שאנחנו חושבים עליהם הם מצות, תפוחי אדמה ובשר. אבל במחשבה מעמיקה יותר נראה שיש הרבה אפשרויות בריאות.

לכתבה המלאה שפורסמה ב- ynet

הנה רשימת הקניות המרוכזת:

  • מצות: שיפון, כוסמין, שיבולת שועל
  • ממרחים: ממרח שקדים ללא סוכר, ממרח זיתים, ממרח פסטו, ממרח טופו, טחינה
  • קמח: קמח שקדים, קמח חומוס, קמח קינואה, קמח אורז.
  • ירקות: מכל הצבעים והסוגים. עלים ירוקים, ירקות כתומים, ירקות מצליבים (כרוב, כרובית ברוקולי) ועוד.
  • אגוזים וגרעינים לא קלויים לנשנוש.
  • תחליפי חלב: משקה שקדים, משקה אורז, כוסמין, שיבולת שועל וסויה.
  • פירות בעלי מדד גליקמי נמוך, כגון תפוחים, אגסים.
  • דגי-ים איכותיים, רצוי כאלה שהגיעו מארצות קרות, כגון סלמון, טונה, קוד, הרינג, האליבוט.

לאוכלי קטניות:

  • דגנים: אורז מלא, פריכיות אורז, פסטה מאורז, אטריות אורז, תירס, קינואה, כוסמת, טפיוקה, אמרנט, דוחן.
  • קטניות: עדשים בצבעים שונים, שעועית בכל הצבעים והסוגים (כולל שעועית מאש ואזוקי), אפונה יבשה, חומוס, פול, סויה ומוצריה הלא מעובדים (פולי סויה יבשים/קלויים/ירוקים, טופו, חלב סויה)


מתכוני דגנים וקטניות – כאן

כפי שאתם רואים, הרשימה ארוכה ומגוונת. קחו אותה אתכם לקניות החג, ושיהיה לכם פסח בריא ושמח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>