לשמור על אורח חיים בריא בחופשות וחגים
Holiday_Edit_For_Web

תקופת החגים מעוררת בכולם רגשות מעורבים; שמחה והתרגשות לקראת הבילוי עם המשפחה והחופשה בבית, בטיולים בארץ או בחו"ל – מהולים בחשש גדול מפני הפיתויים הגדולים בתקופה זו, שעשויים לשבור את שגרת הרגלי האכילה ואורח החיים הבריא (למי שהצליח להשיג כזה).
מאחר והרגלי חיים בריאים הם חלק משגרת חיי מזה 20 שנים, חשוב לי לשתף אתכם איך אני מתנהלת בתקופה זו – בין אם בארוחות החג עם המשפחה ובין אם בחופשה בארץ או בחו"ל.

איך אני שומרת על עצמי בארוחות החג?

כשאני קמה בבוקר ויודעת שמחכה לי ארוחת חג, אני לא מודאגת בכלל. ראשית, המשפחה שלי כבר יודעת שתמיד צריך להיות איזה תבשיל צמחוני והרבה ירקות. כמובן שמי שאינו צמחוני, יכול להנות ממנת דג איכותי. אם אמצתם לעצמיכם את שגרת האוכל הבריא רק בשנה האחרונה, ידעו את המשפחה או המארחים שלכם, או הציעו להביא תבשיל כזה, שמתאים לכם. מניסיוני, יש הרבה אנשים בשולחן ששמחים על כך, תוהים לעצמם איך לא חשבו על זה בעצמם ונהנים גם הם מתחושת קלילות לאחר הארוחה.
שנית, אני לא משנה דבר בארוחות השגרתיות שלי במהלך היום. בבוקר אני אוכלת את דייסת שיבולת השועל שלי. כעבור כשעתיים-שלוש אני אוכלת סנדוויץ' עם טחינה או אבוקדו וירקות. בצהריים אני אוכלת תבשיל המורכב מדגנים מלאים, קטניות וירקות. כעבור שעתיים-שלוש חוטפת לי פרי בשילוב חופן אגוזים ומגיעה לארוחת הערב שבעה יחסית, או לפחות לא מורעבת.

בארוחה עצמה, בהחלט אפשר לטעום מכל הברכות, ובעיקר מהתפוח בדבש והרימונים. אכלו הרבה ירקות ואת התבשיל שהכנתם מראש. בנוסף, קחו לכם מנה או טעימות ממאכלים שאתם באמת אוהבים. אל תבזבזו קלוריות על משהו שאתם לא באמת אוהבים. אל תשתו מים לפני או במהלך הארוחה, על מנת לעכל על העיכול. והכי חשוב – התרכזו באוירה ובחברה ולא רק באוכל.

החופשה שלי היא הנאה צרופה ללא ייסורי מצפון

כשאני נוסעת לנופש בארץ או בחו"ל, אני דואגת מראש לא רק לבגדים מתאימים וכלי רחצה, אלא גם לאוכל טוב ובריא בשבילי.

הכנתי עבורכם את רשימת הקניות שאני עושה (לרוב בחנות טבע) לפני הנסיעה:

  • פירות מיובשים – תמרים, משמשים מיובשים, אגוזים לא קלויים מסוגים שונים (מלך, פקאן, קשיו)
  • קרקרים מקמח כוסמין או מקמח שיפון
  • ממרח שקדים קטן
  • מוסלי או רק שיבולת שועל – מהם אני מכינה לי מעין דייסה בספל עם מים רותחים מהקומקום, שקיים כמעט בכל חדר בבית מלון. מאוד משביע כארוחת בוקר (בעיקר בחו"ל – שם ארוחות הבוקר בד"כ מסתכמות בקפה וקוראסון) או כארוחת לילה מרגיעה.

בטיסות ארוכות, אני מכינה לי מראש מספר סנדוויצ'ים מלחם מחיטה מלאה או שיפון. עוד בהזמנת הטיסה אני מבקשת מראש ארוחת בריאות או ארוחה צמחונית. כיום רוב חברות התעופה מספקות את האפשרות הזו וכמובן עוד אפשרויות כגון ארוחה דלת-לקטוז, נטולת גלוטן ועוד.
כמובן, שבמהלך היום אפשר, רצוי ומומלץ לאכול את האוכל המקומי, להינות ממאכלים מיוחדים או אהובים, גם אם אינם עומדים בסטנדרטים גבוהים של בריאות (כן, גם מגלידה ופיצה איטלקית, באגט צרפתי, או סטקייה טובה בצפון הארץ). להשתדל שלא כל ארוחה תהיה כזו, אלא ארוחה אחת ביום מקסימום.

פעילות גופנית בזמן חופשה

אם אתם נוסעים לטיול שדורש הליכה רגלית מרובה – הרי זה משובח!
אם אתם נוסעים לנופש "בטן-גב" – הרי זה משובח גם כן, אך הזהרו מחוסר תזוזה לאורך כל היום. שלבו לפחות פעם ביום הליכה של שעה.

לסיכום, ניתן לשמור על אורח חיים בריא גם בתקופה עמוסת ארוחות וטיולים, זה רק דורש: רצון גדול, מודעות והכנה מראש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>