חשיבות ארוחת הבוקר לבריאות
Musli_Edit_Web

ארוחת הבוקר היא אחת הארוחות החשובות והנדרשות ביותר על ידי הגוף. אבל, הרבה אנשים מוותרים עליה מסיבות שונות. אולי אם יבינו את ההשלכות החשובות של ארוחת הבוקר על הפיזיולוגיה שלנו, יתחילו רבים יותר לאמץ אותה.

האם גם אתם לא אוכלים ארוחת בוקר כי:

  • אתם מרגישים שאתם לא מסוגלים לאכול בבוקר, ואפילו סובלים מבחילה?
  • אתם לא מרגישים רעב ומעדיפים לדלג על ארוחה כדי לחסוך בקלוריות?
  • אתם מרגישים שכשאתם אוכלים ארוחת בוקר, זה פותח לכם את התיאבון לכל היום?
  • אתם מרגישים שהדבר היחיד שהם רוצים בבוקר זה קפה, כדי להתעורר?

אם עניתם "כן" לשאלה אחת או יותר, ארוחת הבוקר היא הדבר בשבילכם. אני בטוחה שהתחושות שלכם אמיתיות, אבל הן נובעות בדרך כלל מהרגלי אכילה שונים ולא מותאמות לצורך האמיתי של הגוף. .

כדי להבין את משמעותה של ארוחת הבוקר, נפנה למילה באנגלית: Breakfast ונפרק אותה לשתי מילים: Break-Fast, כלומר שבירת צום. בלילה אנחנו בעצם בצום ובבוקר אנחנו צריכים לשבור אותו. ארוחת "שבירת הצום" צריכה להכיל בתוכה פחמימתית, כדי להחזיר לגוף גלוקוז שלא קיבל במשך הלילה. חשוב לצרוך פחמימות עם מדד גליקמי נמוך, כדי לא להקפיץ את רמות הגלוקוז בדם ואחר כך לחוות "נפילת סוכר", שיכולה לבוא לידי ביטוי ברעב גדול, תשוקה למתוק, סחרחורות, טשטוש בראיה, עצבנות ועוד.

לעיתים חוסר הרעב של הבוקר או תחושת הבחילה נובעים מכך שלא אכלתם כבר כמה שעות ובעצם הייתם בצום. לכן, חשוב להכניס אפילו משהו קטן לפה, כמו פרי, כדי להחזיר לגוף את הפחמימות שהוא צריך, ולהתחיל "להתניע" את הגוף לקראת יום חדש ומלא בפעילות.
חוסר הרעב בבוקר יכול לנבוע גם משתיית קפה, כי קפה מדכא תיאבון. לכן, אני ממליצה לפתוח את הבוקר דווקא באוכל, ומי שלא רוצה לוותר על הקפה, שישתה אותו אחרי האוכל ולא לפני.

דוגמאות לארוחות בוקר בריאות ומשביעות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>