דייסת שיבולת שועל – הגרסא המושקעת
Oats_Edit_Web_

מאת הגולשת: גילה נוה

חומרים

‏4-5 כפות שיבולת שועל גסה / שלמה ‏- מושרית ללילה במים וכפית מיץ לימון
1 כוס משקה אורז / משקה שיבולת שועל / משקה כוסמין / משקה סויה – ללא סוכר ‏(למי שאין בעיה של עודף משקל, יכול גם חלב שקדים, ‏חלב אגוזי לוז) ‏
1 תפוח עץ מגורד – רצוי מתוק (לא חובה)‏
‏1 מקל קינמון
‏1 כפית אבקת קינמון‏
‏1-2 כפות מתערובת גרעיני דלעת, גרעיני חמנייה וחצאי אגוזי מלך לא קלויים.‏
חצי כוס אוכמניות קפואות (או כל פרי יער אחר)‏

אופן ההכנה

  • משרים 4-5 כפות שיבולת שועל שלמה במים וכפית מיץ לימון למשך לילה
  • מעבירים לסיר קטן את שיבולת השועל בתוספת כוס מים, תפוח עץ מגורד (לא חובה) ‏ומקל קינמון
  • מערבבים יחד את כל המרכיבים על אש בינונית למשך 10 דקות.
  • בוחשים ללא הפסקה על מנת למנוע ‏הדבקות של שיבולת השועל.
  • כשהדייסה סמיכה מנמיכים את הלהבה ‏למינימום (להבה כמעט בלתי נראית) לחמש דקות נוספות ומסירים מהאש.
  • מוסיפים כפית קטנה ושטוחה ‏של קינמון ומערבבים נמרצות.
  • מעבירים לקערית הגשה ומוסיפים מתערובת גרעיני דלעת, גרעיני חמנייה ‏וחצאי אגוזי מלך לא קלויים.‏
  • מוסיפים פירות יער קפואים כשהדייסה חמה.
  • אפשרות נוספות היא לחמם על מחבת קטנה חצי כוס אוכמניות קפואות עם 2 כפות מים ומביאים לרתיחה. ‏מסננים את הנוזלים ושופכים מייד על הדייסה החמה. ‏

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>