חשיבות הנשימה להפחתת סטרס
Breath_Edit_Web

חיים רגועים אין משמעותם חיים על אי בודד. זה יכול להיות נחמד, אבל אנחנו יצורים חברתיים, עם משמעות ומטרה וכל שעלינו לעשות הוא להתחבר לאותה משמעות פנימית שלנו ולא לשכוח אותה. הדרך הפשוטה והבסיסית ביותר להתחבר למשמעות זו היא על ידי הקדשת תשומת לב לנשימה.

חיינו אינם חיים אמיתיים בלי הנשימה. אך רבים מאיתנו נושמים מבלי לחיות. המירוץ המטורף אחר השעון, השאיפה למצוינות והישגיות משאירים אותנו פעמים רבות ללא אוויר. ואז, הפעולה הכי בסיסית ולא רצונית הופכת לנדרשת ונלמדת. מאחר ונשימה היא מפתח לבריאות, עלינו ללמוד אותה מחדש ולפתח אותה על מנת לשפר את מצבינו הפיזי, המנטלי והרוחני.

הנשימה מיוחדת במספר היבטים:

  • היא פעולה שניתן לבצעה באופן מודע ובלתי מודע
  • היא יכולה להיות רצונית או לא רצונית
  • היא נשלטת על ידי שתי מערכות עצבים: מערכת העצבים הרצונית ומערכת העצבים הלא רצונית (אוטונומית); הנשימה מהווה גשר בין שתי מערכות אלו.

לנשימה יש קשר ישיר למצבים רגשיים ולמצבי רוח. הסתכלו על מישהו בזמן שהוא כועס, מפחד או מודאג ותראו שהוא נושם במהירות, נשימות שטחיות, רועשות ולא סדירות. לא תוכלו לכעוס או לדאוג אם הנשימה שלכם איטית עמוקה וסדירה. נכון, לא תמיד תוכלו לשלוט ברגשות שלכם מתוך פעולה מודעת ורצונית, אבל אתם יכולים להשתמש בעצבים הרצוניים שלכם להאט את הנשימה, להעמיק ולהסדיר אותה – וכל השאר כבר יבוא לבד…

הרבה אנשים לא יודעים איך לנשום בצורה שתנצל את יכולותיה המזינות והמבריאות של הנשימה. אם תלמדו מספר טכניקות פשוטות של נשימה תוכלו להוריד את לחץ הדם שלכם, להרגיע את הלב שלכם, לעזור למערכת העיכול שלכם ולשאר האיברים החיוניים ובכך לסייע בריפוי ובמניעת מחלות. בטיפול הנטורופתי אני משלבת למידת טכניקות אלו. לפרטים נוספים ולקביעת תור, צרו קשר כאן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>